Η πραγματική αξία της εκπαίδευσης
Επιπλέον, όπως ένα κτίσμα χρειάζεται γερά θεμέλια για να αντέξει στο χρόνο έτσι πρέπει να υπάρξουν σωστές βάσεις στην εκπαίδευση, ώστε να δημιουργηθούν σωστοί πολίτες με γνώσεις και αρχές. Συνεπώς, όταν έχουν τεθεί οι σωστές βάσεις και υπάρχουν μορφωμένοι άνθρωποι, κοινωνικοποιημένοι άνθρωποι, δημιουργείται ένα σωστό οργανωμένο σύνολο.Η εκπαίδευση αποτελούσε και αποτελεί ένα από τα βασικότερα αγαθά και χαρακτηριστικά του ανθρώπου και είναι στις βασικές μέριμνες και φροντίδες κάθε κράτους. Τα τελευταία χρόνια προβάλλεται ένα λανθασμένο πρότυπο που συνδέει την εκπαίδευση του γυμνασίου και του λυκείου, αποκλειστικά με την επαγγελματική αποκατάσταση. Οι γνώσεις που λαμβάνουμε μας βοηθάνε να παρουσιάσουμε μια σωστή και αποδεκτή εικόνα μαθητού, αλλά και να αποκτούμε γνώσεις για να μορφωθούμε. Το σχολείο αποτελεί την είσοδο στον κόσμο των γνώσεων και στην κατάρτιση μορφωμένων ανθρώπων. Δεν είναι σωστό να γίνεται διαχωρισμός των μαθητών, αλλά να βλέπουμε όλα τα μαθήματα με την ίδια σοβαρότητα και σεβασμό, δεχόμενοι πως κάθε ένα ξεχωριστό μας προσφέρει γνώσεις για διαφορετικά αντικείμενα, που θα μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε ποικιλία γνώσεων και σωστή κριτική ικανότητα. Οφείλουμε να γνωρίζουμε πως η καλύτερη παρουσία μας στην τάξη και ειδικότερα στο λύκειο θα μας βοηθήσει αναμφισβήτητα στην καλύτερη επαγγελματική μας αποκατάσταση, αλλά είναι λανθασμένο να συνδέεται η απόκτηση των γνώσεων μόνο με την επαγγελματική αποκατάσταση. Τα μαθήματα του λυκείου παρέχουν γενικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, άλλωστε εξειδικευμένες γνώσεις παρέχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Εν κατακλείδι. Η εκπαίδευση μας οδηγεί στη γενική γνώση και μόρφωση. Το σχολείο πρέπει να διαχωριστεί από την επαγγελματική αποκατάσταση και να υπάρξει σωστή εκπαίδευση για ένα καλύτερο μέλλον, με καλλιεργημένους ανθρώπους σε όλους τους τομείς.
Τσιουπλή Άννα, Γ? Τάξη